Основними темами,  що розглядалися на виїзному засіданні  комітету з екологічної безпеки, були:

  • розгляд практичних питань при виконанні просторового зонування території навколо аеропорту з умов впливу авіаційного шуму,
  • організація та можливість застосування систем моніторингу авіаційного шуму для цілодобового контролю рівня шуму та дотримання визначених  трас польоту літаків,
  • екологізація процесів утримання аеродромів та дорожньої інфраструктури аеропортів при використанні хімреагентів   для проведення протикригової  обробки повітряних суден.

Докладніше про засідання комітету.

Представник нашої компанії ТОВ "Текон" провів презентацію рішень з моніторингу шуму в аеропортах компанії "EMS Bruel & Kjaer", партнером якої в Україні є ТОВ "Текон". Стисло було звернуто увагу, що компанія "EMS Bruel & Kjaer" – є визнаним світовим лідером з 40-ка річним досвідом встановлення систем моніторингу авіаційного шуму у 230+  аеропортах у світі та їх надійність вже перевірена часом (це складає 62 % використовуваних систем моніторингу шуму у світі).

Питанню боротьби з авіаційним шумом і впливом на громадськість світ приділяє дуже велику увагу. Пропонується безліч заходів для зменшення впливу шуму. Компанія "Bruel & Kjaer" свого часу проаналізувала шляхи зміни підходів обмеження авіаційного шуму та можливостей розвитку аеропортів та умовно поділила на чотири покоління. При недавньому відокремленні компанії "EMS Bruel & Kjaer" від "Bruel & Kjaer" вже розглядається та запроваджується 5-те покоління управління авіаційним довкіллям.

Далі доповідалося про термінали моніторингу шуму (стаціонарні, мобільні і портативні) та спрощений варіант NoiseDesk системи моніторингу шуму ANOMS, яка відповідає вимогам ISO 20906 та ICAO. Необхідною для функціонування системи є вхідна інформація: з радарів, про плани польотів, метеодані та результати локальних вимірювань шуму і метеопараметрів.  Одержуючи таку інформацію система виконує її кореляцію для поєднання з трасами польотів та визначення літака, що спричинив звукову подію, порушив визначені межі коридорів польотів або межі заборонених зон, або порушив умови виконання безперервного спуску (CDA) або підйому. Полегшати взаємодію аеропорту з громадськістю забезпечує програмний додаток WebTrak. Він дозволяє в он-лайн  режимі або в режимі перегляду історії польотів у визначений проміжок часу усім зацікавленим особам, дослідити трасу польоту, рівень шуму літака що мінімально наблизився до оселі  та відразу направити запит або скаргу до аеропорту.

Були також розглянуті функціональні особливості роботи складових програмних модулів системи моніторингу, можливості реагування системи на запити та скарги громадськості, виявлення порушень коридорів трас, меж заборонених зон та перевищення дозволеного рівня звуку, а також генерацію відповідей на скарги і запити та генерацію щомісячних, квартальних та річних звітів.

Для демонстрації віддаленої роботи додатка WebTrak на прикладі аеропорту Каптур міста Копенгаген (Данія) під час презентації здійснили вхід на Інтернет ресурс WebTrak і розглянули роботу додатка.

 

З презентацією можна ознайомитися за посиланням.

Детальніше про продукцію компанії "EMS Bruel & Kjaer", рішеннями та прикладами застосування можна ознайомитися безпосередньо на сайті компанії "EMS Bruel & Kjaer".

Ознайомитися з роботою додатка WebTrak можна здійснивши візит за посиланням та вибором посилання на один з 75 аеропортів світу, що обладнані цім додатком.

 

Короткий опис функціональних можливостей системи ANOMS - моніторингу шуму аеропорту і контролю забезпечення польотів: ANOMS-8 (Airport Noise and Operations Monitoring System)

Стисло щодо збалансованого підходу до управління авіаційним шумом - розробленого ICAO